10 באוקטובר, 2014

הטרנד הסוחף: מיני מי

מגמה רצינית שתופסת תאוצה בעולם האופנה היא המיני מי. מדובר בגרסאות "מיני" של הקולקציות הכי מעוררות חשק שזמינות היום. האובססיה הנוכחית היא מותגי הלבשה לילדים שעושים מעין גרסת "טייק-אוף" של קולקציות ומותגי נשים וגברים. המותגים של מעצבי העל בתחום הביגוד לילדים מאמצים פריטים נחשקים היישר מהמסלול של נשים וגברים כדי ליצור את אותו הדבר, רק בקטן. אוסף של שמלות דמויות קוטור מותאמות לשמלות מסיבת בנות שיקית, בגדי גברים מחוייטים הופכים למותאמים לבנים שאפילו אינם נערים עדיין. ארוך או קצר, חלק או בשני צבעים, מלוטש או מלא חיים, הדוק או רפוי – מעצבים מאמינים שכל התכונות האלה ניתנות לשינוי כדי ליצור קולקציה אופנתית לילדים. בין אם מדובר במעצב על שיוצר קו הלבשה לילדים המחקה את הליין הבוגר יותר, או מותג עצמאי שמיישם מגמות לבישות לקולקציית הילדים, אופנת ילדים הופכת למושכת יותר עבור אמהות פאשיניסטות שאוהבות קניות.

יש איזון עדין שיש להשיג בזמן העיבוד המחודש של פריטי למבוגר והפיכתו למותאם לילדים. חשוב ביותר להתייחס להיבטים מבניים וטכניים כמו כפתורים, שרוכים וטיק-טקים שחייבים להיות ממוקמים באופן אסטרטגי. הבדים חייבים להיות עמידים בפני שחיקה  ורחיצים. צלליות וסגנונות מסוימים צריך לשנות כדי שיתאימו לגוף הקטן. כמו כן, את העיצובים עצמם יש לעדכן כך שיתאימו לילדים מבחינה של גיל ואופי.

המעצבים הגדולים

המעצבים הגדולים לרוב ייצרו קולקציה בסיסית שתצא לשוק הלבשת הילדים. לדוגמא, מארק ג'ייקובס יצר קולקציית מיני שנקרא ליטל מארק ג'ייקובס (מרק ג'ייקובס הקטן). מותג הלבשת הילדיםשל סוניה ריקייל נקרא Rykiel Enfant (ריקייל לפעוטות). בכל עונה, ליטל מארק ג'ייקובס ו- Rykiel Enfant בוחרים יצירות מפתח מקולקציית ה-(Ready to Wear (RTW או מהמסלול ומשפצים אותן לכדי גרסאות של ילדים. גרסאות מיני כוללות בגדים, נעליים וכמובן, אביזרים לילדים. הפריטים האלה הם תמיד ייחודיים למותג ועולים בקנה אחד עם התדמית שלהם והחותם הסגנוני של המותג. הם בדרך כלל הופכים לרבי מכר מיידיים, משום שפריטים אלה ניתנים לזיהוי בקלות עם התדמית של המותג. חוץ מזה, ילד לא ירצה ללבוש את הבגדים, הנעליים והאביזרים של אמא ואבא שלו?!

 

Untitled

קולקציית Little Marc Jacobs
תמונה: smallable

 Untitled223

קולקציית Rykiel Enfant
תמונה: soniarykiel

לחילופין, מותגי ביגוד לילדים רבים המוקדשים אך ורק לבגדי ילדים, מתאימים את עצמם לקולקציות שונות של נשים וגברים.  הקולקציות מתוחכמות, צעירות וכוללות מגמות מרכזיות של בגדי נשים ובגדי גברים. לדוגמא, MINI RODINI, מותג אופנה שיקי שאסף סביבו עדת מעריצים במהירות, משלב אלמנטים צעירים לקולקציה מתוחכמת . אופנת ילדים היא כיפית וילדותית, אך עדיין אורבנית ומסוגננת. מותגים כמו Mini Rodini מיועדים ללקוחות שנמאס להם מבדים מסלסולים, פפיונים ושאר קלישאות של בגדי ילדים. מותגים אלה יוצרים קולקציות שעושות פחות רעש ויותר שיק.

 

Untitled2234

קולקציית Mini Rodini
צילום מסך: minirodini

Untitled11

מיני מי מבית Burberry, לאם ולבת
צילום מסך: fashionforward

מיני מי מבית Dulce & Gabbana
צילום מסך: fashionforward

תודו שאי אפשר לעמוד בפני הבגדים הכל כך מתוקים האלה, שכל ילד היה שמח ללבוש ולהשוויץ.
אימהות ואבות, אתם מוזמנים לשדרג את המלתחה שלכם וגם של הקטנטנים שלכם ולהיות שותפים לטרנד הכי חמוד בשטח!

17 בספטמבר, 2014

בני נוער וניתוחים פלסטיים

האם אי פעם הסתכלת במראה וחשבת שהפנים שלך יהיו בסדר אם האף שלך לא היה? אולי את מרגישה שהאוזניים שלך בולטות החוצה, ושום דבר שאת עושה לא יכול להסתיר אותם. אולי את חושבת שהחזה שלך יותר מדי גדול, או שאולי מקרה קשה של אקנה הותיר צלקות על הפנים שלך. אם את מודעת לכל מאפיין פיזי אצלך, את יכולה להיות בין אלפי בני הנוער ששוקלים לעשות ניתוחים פלסטיים בכל שנה.
על פי האגודה האמריקנית לניתוחים פלסטיים והשיקומיים (ASPS), יותר מ 219,000 הליכים קוסמטיים נעשו על חולים בגילאים 18 ומטה בשנת 2008. חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של ניתוחים פלסטיים שבני נוער נוטים לבחור כוללים ניתוחי אף, תיקון אוזניים בולטות, הקטנת חזה, תיקון חזה לא סימטרי, ושיפור צלקות שנגרמו על ידי אקנה או פציעות.

למה בני נוער פונים לכירורגיה פלסטית?
בני נוער רוצים ניתוחים פלסטיים מסיבות רבות. אחת הסיבות שמרבים לצטט היא שילדים יכולים להיות אכזריים, אם בכוונה או לא. לדוגמא, מישהו עלול לפלוט לחבר "וואו, ראית את האף של הילד הזה?" – בלי לחשוב על הכאב שזה עלול לגרום. מטח בלתי פוסק של דברים אכזריים לעתים קרובות מניע את בני הנוער לפעול כירורגית. רוב בני הנוער פונים לניתוחים פלסטיים כדי לשפר את המראה שלהם או כדי לחזק את ההערכה העצמית. בני נוער לעתים קרובות מדווחים כי הדימוי העצמי הביטחון העצמי שלהם משתפרים כאשר החסרונות הפיזיים שלהם (לתפיסתם) מתוקנים.

 

51e09378d4a2501c7e00458eתמונה: allparenting.com

בעוד שאלה סיבות דומות לאלה של המבוגרים, בני נוער לעתים קרובות רוצים להשתלב עם אחרים, ולא להתבלט מבחינת מראה. לכן זה חשוב שבני הנוער שרוצים ניתוח פלסטי יהיו בטוחים שהם עושים את זה בשביל עצמם - ולא בשביל לעמוד בציפיות של מישהו אחר.
בני נוער גם זקוקים לבגרות רגשית ותמיכה מהמשפחה כדי לעבור את מה שרבים מחשיבים "הליך כירורגי מזערי". האמת היא שכל ניתוח כרוך בסיכון. לבני נוער חייבת להיות אחיזה במציאות מבחינת הסיכונים והמגבלות של ניתוח פלסטי.
חשוב גם לבחור את המנתח הנכון. מנתח פלסטי מוסמך יכול לתת תמונה מציאותית יותר של הציפיות.  ניתוחים קוסמטיים מסוימים יכולים להיעשות גם על ידי מנתחים כלליים, רופאי עור, מומחים לבעיות אוזניים (מומחי אף אוזן וגרון).

כדאי תמיד צריך לשאול את המנתח על הדברים האלה:

- ההכשרה של המנתח
- כמה הליכים כירורגיים הם מבצעים מדי שנה
- מה היו התוצאות
- אל תפחדו לבקש לדבר עם מטופלים בני נוער שעברו תהליך דומה, או לבקש לראות תמונות  "לפני ואחרי" מניתוחים קודמים.

בהצלחה!

קרדיט כתבה: teens.webmd.com

 

13 באוגוסט, 2014

אופנה אונליין

בשנים האחרונות אפשר לראות מגמה הולכת וגדלה של אתרי קניות אונליין שמציעים פריטים אופנתיים כמו בגדים, נעליים, תיקים, אביזרים נלווים וכו'.
המגמה המבורכת הזו היא בשורה לכל פאשיניסטה באשר היא אך היא בעיקר בשורה נהדרת למנהל הבנק שלנו, שכן אי אפשר להתנגד לשפע הפריטים הקורצים (במיוחד בעמוד הסיילים) ולמחירים האטרקטיביים.

האתר מספר 1 בתחום של אופנה אונליין הוא כמובן Asos. המלך הבריטי של כל אתרי השופינג מציע 75 אלף (!) פריטים לרכישה באתר למעל ל-83 מיליון גולשים כל חודש. מספרים גבוהים אין ספק.
בין הפריטים אפשר למצוא מותגי על במחירים שדורשים הלוואה מאותו מנהל בנק המצוין לעיל,  וגם פריטים מבית היוצר של Asos שנחשבים לזולים יותר ואיכותיים לא פחות.

מה ההיסטריה?

ובכן, מי שכבר נמאס לה לכתת רגליים בחנויות כמו זארה, מנגו וקסטרו וכבר ראתה יותר מדי פעמים את החולצה שלה תלויה על מישהי אחרת בפאב (ועליה זה בא יותר יפה, נוראי!), בהחלט פונה לאפשרות של קנייה מהבית מבלי לקום מהמיטה, אלא רק להקליד מספר אשראי וכתובת. אם בעבר הדואר המקומי היה מלא בסבתות שמגיעות לשלם את חשבון החשמל, היום הסניפים מלאים בבנות נוער וגם בחורות בוגרות שממתינות בקוצר רוח לתוכן החבילה הצבעונית שיככב במסיבה שיקית בסוף השבוע הקרוב.

השימוש במילה "חוויה" לצורך תיאור מגמת הקניות אונליין היא לא קלישאה ובהחלט עונה על ההגדרה. השיטוט הארוך מאות האתרים ברשת, החיטוט בין מאות אלפי פריטים ייחודיים ותחושת הסיפוק המתקבלת כשמוצאים את המציאה המושלמת, היא דבר שלא ניתן לקבל בחוויית הקניות הנוכחית שלנו בקניונים. באתרים ייחודיים כמו Etsy אפשר לרכוש יצירות אומנות בעבודת יד של אמנים מכל העולם. מפריטים כמו כריות נוי מודפסות, דרך הזמנות לחתונה ועד לשולחנות וכורסאות מעוצבים באלפי שקלים.

Beautiful young woman shopping over internet     קרדיט תמונה: global-discourse.com

 

מי שעדיין לא התנסתה בקניות אונליין, כדאי שתמהר ותתמכר. תהליך ההזמנה הוא פשוט, והמון אתרים ומוכרים מציעים משלוח חינם לארץ ומדיניות החזרות טובה.
כמובן שכמו כל דבר, גם פה נדרש ניסיון כדי לדעת להימנע מאיכות ירודה ותשלומים מיותרים שלא הבחנו בהם (כמו תוספת דמי משלוח, או תשלום מכס בארץ עם הגעת החבילה).
צאי לדרך חמושה בכרטיס אשראי ואנגלית בסיסית, ומלאי את הארון שלך בסיילים של סוף הקיץ, כי אוטוטו סתיו והסוודר שחרשת עליו כבר מזמן לא עובד.
צ'או!