החל מהטבח המתחיל ועד למיומן ביותר, אף אחד לא יכול להסתדר במטבח בלי כמה סירים ומחבתות. פעמים רבות, מתוך חוסר ידיעה, אנו מאבזרים את המטבח באינספור סירים ומחבתות שאנחנו לא באמת צריכים, כאשר בחירה במספר סירים ומחבתות בודדים ומסויימים – הייתה חוסכת לנו מקום ובלגן רב.

 

אז למה חשוב לשים לב כאשר אתם בוחרים סיר או מחבת?

ראשית – אל תקנו סירים זולים העשויים חומר זול. חומר גלם שאיננו איכותי לא יעמוד במבחן הזמן וציפויו עשוי להתפורר במהרה, דבר מסוכן כאשר שבבי הציפוי מתערבבים עם המזון שאתם מבשלים. כמו כן, חומר זול עשוי לא להיות עמיד לחום ולהוביל לפליטת חומרים מסוכנים בעת השימוש.

שימו לב לתחתית הסיר – עדיף לבחור בתחתית עבה שכן היא מאפשרת אגירת חום טובה יותר, מפזרת את החום באופן אחיד ועמידה לכיריים (וגם לאינדוקציה). תחתית דקה, לעומתה – תגרום לכך שהאוכל ידבק לתחתית הסיר במהירות.

כאשר אתם בוחרים מחבת – שימו לב לתוית היצרן וחפשו את תו האיכות כדי לאמוד את עמידותה לחום ואיכות החומר ממנו היא עשויה. כמו כן, אם אתם נוטים לשלב את הטיגון במחבת יחד עם אפייה בתנור – בחרו במחבת העשויה ברזל יצוק, שכן מחבתות אלומניום בעלות ידיות פלסטיק לא יעמדו בחום התנור.

 

איזה סירים ומחבתות כדאי שיהיו בבית?

כלי בישול טובים מובילים לבישול משובח ולכן חשוב שיהיה לכם בבית את חמשת הסירים והמחבתות הבאים:

סיר כבד מברזל יצוק – אם כי בחירה שנויה במחלוקת אצל חלק מהשפים, מדובר בסיר חובה בבית. אין כמו תבשיל בשר המבושל בבישול איטי, בסיר ברזל יצוק המפזר את חום התבשיל בצורה אחידה ואיטית, ומוביל לכדי תבשיל סמיך, טעים וחם.

מחבת ווק לפעמים פשוט בא לנו להכין במקום להזמין ןמוקפץ כמו של מסעדות, הוא תמיד בחירה קלה ונוחה להכנה. כדי לוודא שאתם מכינים את המנה כמו שצריך וכל הירקות מתבשלים באחידות ובאופן הרצוי, מומלץ להשקיע במחבת ווק מקצועית העשויה מחומר איכותי.

קלחת בגדול רצוי – מומלץ אפילו שתהיה עשוית נירוסטה עבה ובעלת ידיות ארגנומיות ממתכת ומכסה תואם. בקלחת גדולה נוח מאוד לבשל מנות כמו פסטה או מרק, למשל.

מחבת טפלון – מחבת טפלון דורשת שימוש מינימלי בשמן והאוכל המוכן בה איננו נדבק לתחתית המחבת. מחבת נהדרת להכנת שניצלים, פנקייקים, חביתות ועוד המון מנות אחרות. מומלץ אף שתגיע בליווי מכסה פיירקס.

מחבת סטייקים (ידועה גם בשמה כמחבת פסים) – אין צורך להרחיב בנושא, נכון? J