מסכות פנים קלילות ויעילות להכנה בבית

לא תמיד יש לנו את הזמן או הכסף לצאת לטיפול פנים מפנק שיפתור לנו את הצרות.

בדיוק למצב הזה ישנן מסכות ביתיות מצוינות שיוכלו לספק פתרון זמני (ולפעמים כאלו שמתגלות כ-על זמניות) עד שנוכל ללכת להתפנק כמו שצריך.

לכל סוג עור מתאימה מסיכה אחרת ויש להתייחס לכך כאשר בוחרות את המסכה שאנו עומדות לעשות.

למשל, במקרה של עור שמן הכולל פצעי אקנה:

מסכת חלבון ביצה-

לא הרבה יודעים, אך חלבון הביצה מהדק ומכווץ את הנקבוביות וסופג את עודפי השמנוניות מהעור, מה שהופך אותו לאמצעי מצוין בכל הנוגע לאקנה. על מנת להכין את המסכה יש להפריד בין החלבון לחלמון (את החלמון לא תצטרכו יותר, תוכלו לשמור אותו לבישול או להשליכו לפח), את החלבון מערבבים עם כפית מיץ לימון למשך דקה.

את התוצר יש למרוח על פנים נקיות ויבשות (חשוב) ולהשאיר כ-10 דקות עד 15 דקות. לאחר מכן יש לשטוף היטב במים.

יחד עם מסכת החלבון ישנה גם מסכת החימר הירוק המתאימה לאותה מטרה-

ניידע אתכן, שחימר ירוק יעיל כנגד פצעונים מפאת כך שהוא סופח רעלים, שומנים וחלב שהעור מייצר.

לטובת המסכה יש להכניס שתי כפות של חימר ירוק (ניתן להשיג בחנויות הבריאות למיניהן) לקערת מים ולערבב עד שנוצר מרקם סמיך. לקערה יש להוסיף כמה טיפות של שמן רוזמרין. יש להניח את המסכה על פנים נקיות ויבשות לפרק זמן של כ-15 דקות עד שהחימר מתייבש לחלוטין (מתקשה). לאחר מכן יש לשטוף היטב במים.

ולנושא אחר, המצב בו העור עייף וחסר חיוניות, מוכר לכולנו אך גם לו יש פתרון ביתי פשוט.

מסכת פפאיה-

האנזימים הקיימים בפפאיה הופכים את הפרי למוצר טבעי ויעיל הנלחם ברדיקלים חופשיים, המזיקים לעורינו.

יש לקלף את הפפאיה לחתיכות קטנות ולהיפטר מן הגרעינים. את חתיכות הפפאיה יש להכניס לבלנדר ולהוסיף רבע כוס דבש. יש לערבב את החומרים עד לקבלת מחית אחידה.לאחר מכן ניתן למרוח את המסכה על פנים נקיות ויבשות – יש להימנע ממגע עם איזור העיינים !. ניתן להסיר את המסכה לאחר 10-15 דקות בשטיפה הנעשת ע"י מים חמים.

אפשרות נוספת, לאו דווקא מתחום מסכות הפנים היא חומצה היאלורונית. חומצה היאלורונית היא חומר סמיך מאוד דמוי ג'ל, המופק באמצעות הנדסה גנטית. פעולת הייצור של החומצה נעשת בתנאים סטריליים ומאפשרת ייצור נקי ללא שאריות של דברים נלווים כמו חלבונית וטוקסינים.

החומצה משיבה לפנים את הנפח שעבד בהמלך השנים ומעניקה מראה פנים צעיר ובריא, והכי חשוב – טבעי. דבר שמתיחות פנים לאו דווקא מבטיחות. עיקר תפקידה של החומצה ההיאלורונית הוא מילוי נכון וספציפי של אותם "שקעים" שנוצרו כתוצאה מדלדול הרקמה ואיבוד הנפחים. התוצאה של השימוש בחומצה היאלורונית ה היא פנים מוגדרים וחטובים, הנראים צעירים יותר ורעננים.