טיפים לתזונה בריאה יותר

החלטתם להצטרף למגמה עולמית ולאכול יותר מזון בריא ומזין? נפלא! הגוף והנפש יודו לכם על כך…
התזונה החדשה תעשה שינוי גדול ומשמעותי בחייכם: תהיו בריאים יותר, תרדו במשקל, תהיו אנרגטיים יותר והחשוב מכול – תרגישו טוב יותר עם עצמכם. כדי שלא תתפתו לחזור להרגלים ישנים בתוך זמן קצר, מצורפים טיפים למעבר קל לתזונה בריאה. אם תאמצו את הטיפים המצורפים השינוי יהיה קל יותר עבורכם ותוכלו לממש את כל היתרונות הגלומים בתזונה בריאה ונכונה יותר:

קניות מצרכים בסופר

* קנו כמה שיותר מצרכים בריאים
ראשית כול, אם רוצים לסגל הרגלי תזונה בריאים יותר, הקפידו כי לפחות מחצית מהמצרכים שאתם קונים יהיו טבעיים: כמה שיותר ירקות, פירות וקטניות. לאחר כמה חודשים הגדילו את כמויות המצרכים הטבעיים והבריאים על חשבון מוצרים מעובדים.

* קראו בעיון את האותיות הקטנות
אם בכל זאת אתם קונים מצרכים מעובדים, קראו היטב את רשימת המרכיבים כולל את כל האותיות הקטנות. אל תסמכו על תוויות נפוצות כמו מזון בריא, דל שומן, ללא סוכר וכדומה. אם יש מרכיב שמדליק אצלכם נורה אדומה, השאירו את המוצר על המדף.

בישול בריא בבית

*החליפו סוכר בדבש
דבש הוא ממתיק טבעי ובריא יותר מסוכר תעשייתי. כשמחליפים את הסוכר בדבש יש לזכור שהדבש מתוק יותר מסוכר וכי הוא מכיל מים. לכן חשוב להוריד כ10% מכמות הדבש מכמות הסוכר הדרושה במתכון ובהתאם להפחית עשירית מכמות המרכיבים הנוזליים (כמו חלב, מים ועוד).

* צמצמו אכילה מחוץ לבית
בישול המזון בבית מבטיח כי אכן מדובר במנה תזונתית ובריאה. לעומת זאת כשאוכלים בחוץ, גם אם המסעדה קוראת למנה "מנת בריאות" אין זה אומר שהיא אכן מנה בריאה ומזינה.

*שלבו סלט ירקות בכל ארוחה
הכניסו כמה שיותר ירקות לתפריט, רצוי לפחות שני ירקות ביום, ואם אפשר אפילו יותר. השתמשו במכשיר Master Slicer כדי לחסוך זמן מחיתוך הסלט (וזה אפילו גם מהנה). אם אתם רוצים להעביר את כל המשפחה לתזונה טרייה, תנו לילדים לסובב את הידית של המכשיר, והפעולה תגרום להם לרצות להיות חלק מהכנת הסלט וגם לרצות לאכול אותו.



כל המרבה לאכול ירקות הרי זה משובח!
שתייה

* החליפו קפה אחד ביום בתה ירוק
תה ירוק מכיל כמות קטנה של קפאין, והוא כולל נוגדי חמצון המשפרים את שריפת השומן בגוף. מחקרים רבים מראים שכוס תה ירוק אחת ביום בריאה וחיונית מאוד לגוף.

* ותרו על שתיית משקאות דיאט המכילים ממתיקים מלאכותיים
גם במשקאות מופחתי סוכר או ללא סוכר ישנם הרבה מרכיבים שאינם טבעיים ואינם בריאים כלל, לכן מומלץ להמיר אותם במים. אם בא לכם משהו מתוק, שתו תה. בכל אופן, רצוי לשתות לפחות שני ליטרים מים ביום, לא כולל תה.

טריקים וטיפים נוספים

* צחצחו שיניים לאחר ארוחת הערב
כדאי לכם לצחצח שיניים לאחר ארוחת הערב כדי למנוע נשנושים מיותרים שלא בריאים לגוף. הצחצוח תורם מאוד לבריאות השיניים וגם מכניס את הגוף למסגרת בריאה שאחריה לא אוכלים.

* תאכלו בצלחות קטנות יותר
טריק נהדר לירידה במשקל הוא לאכול בצלחות קטנות, וכך באופן אוטומטי אוכלים פחות. בנוסף לזה מדובר בטריק בריא מאוד, כיוון שהוא מונע מאנשים לאכול לפי העיניים ומעוד אותם לאכול לפי תחושת השובע.

לטיפים ולמידע נוסף על מתכונים בריאים היכנסו לקרוא על במגזין האוכל של אתר מוטק'ה.
נפש בריאה בגוף בריא