הקשר בין ניתוחים פלסטיים לדימוי עצמי הוא אינו אחד אשר דורש הסבר רב מכיוון שהוא כה ברור.

שנים רבות נאלצנו לקבל את המצב כמו שהוא ולהבין שאנחנו מה שאנחנו ועם כך אנחנו ננצח. ככל שעברו השנים הניתוחים הפלסטיים נכנסו לחיינו באופן משמעותי וגרמו לנו להבין שכמעט כל דבר שנרצה לשנות בגופינו- אנחנו יכולים.

אך כפי שציינו תחילה, רבים פונים אל עולם הניתוחים הפלסטיים על מנת להרגיש יותר טוב עם עצמם ובתוך גופם. מצב זה משפיע ישירות על מצב הרוח שלנו ועל המהות שאנו מייחסים לעצמינו.

אז הבה נדון בהשפעות שיש לניתוח פלסטי על נפשנו ועל מצב הדימוי העצמי שלנו.

ניתוח בולט אשר קשור ישירות לשימוי עצמי הוא ניתוח הגדלת חזה. כאשר מדובר בניתוח הגדלת חזה נשים רבות חשות שאם יתהדרו בחזה מרשים כך ירגישו יותר טוב כלפי עצמן, בפעמים רבות המצב נכון.

לא מעט נשים הניגשות לניתוח הגדלת חזה פונות אליו בגלל שינויים ביולוגים. השנים עוברות, החזה אינו נראה כמו בעבר ודבר זה מעיק עלינו. סיבה זו היא שכיחה והגיונית ביותר בכל הנוגע לניתוח הגדלת חזה. פעמים נוספות ונפוצות בהן נשים פונות לניתוח הגדלת חזה הן לאחר הנקה. לאחר שעברו השנים והילדים כבר גדולים, נשים רבות חושבות שהגיע הזמן להשיב לחזה את הזוהר שהיה טרום ההנקה. אין שום סיבה שנעמוד מול המראה ולא נאהב את ההשתקפות המביטה בנו חזרה. לכן, מעטות הסיבות (לטעמינו) שאינן מצדיקות ניתוח. על מנת להרגיש שלמה ישנם אמצעים רבים וביניהם גם ניתוח הגדלת חזה.

חשוב לשים את הדגש על הפן הנפשי. אומנם עברת את הניתוח, את מרוצה מן התוצאה ומרגישה שתהליך חדש מתחיל יחד עם החזה שכל כך רצית. זכרי, החסך, המצב רוח הירוד הינם יותר עמוקים ממראה בלבד. יתכן שלאחר ה"היי" שהניתוח מביא עמו, תגיע "נפילה" שתזכיר לך את הדבר הפנימי שבאמת מציק לך. וודאי כי את ניגשת לניתוח מהסיבות הנכונות ויחד עם זאת,אם הניתוח לא "פתר" את רוב בעיותיך, אל תתביישי לגשת לעזרה נפשית כלשהי על מנת להרגיש שלמה באמת.