כאשר עולה הדיון על הקטנת חזה מיד אנו מדמיינים מצב בו ישנן נשים בעלות חזה גדול מדי שמיצו ורוצות חזה המתאים לגודלן ולמתאר גופן. הכוונה, קודם כל אנו משערים שהסיבה היא אסתטית.

אז לא תמיד מדובר במצב כזה"נוח" ולעיתים נשים נאלצות לעשות ניתוח הקטנת חזה מסיבות רפואיות מלבד אסתטיות.

חזה גדול משפיע על היציבה ומכביד עליה; מסיבה זו, נשים רבות מפתחות עמידה כפופה אשר פוגעת בגבן ובבריאותן. השילוב בין יציבה שגויה לבין משקל החזה הכבד מחמיר כאבי גב ואת אי הנוחות. נוסף על כך כבדות החזה יוצרת גם שקעים באיזור בו כתפיות החזייה מונחות וגורמות לאי נוחות נוספת. בקרב נשים בגילאים מבוגרים יותר, אשר מעוניינות לעבור את הניתוח כאבי גב הם לחלוטין הגורם השכיח ביותר –מדוע? מכיוון שמשקל החזה מחמיר את כאבי הגב ואת הבעיות של מחלת האוסטאופורוזיס.

בעיה נוספת אשר מגיעה יחד עם חזה גדול היא נפילת חזה אשר גורמת לדלקות תחת החזה אודם אשר נמשך חודשים, פטרת עור וחיידקים. כל אלה גורמים בין היתר לריח לא נעים אשר מושיף לחוסר הנוחות שכלול בבעיות שמנינו קודם לכן.

כל אישה אשר חשה נוחות בגלל סיבות אלה מוזמנת ויכולה לגשת לניתוח הקטנת חזה. עדיף לעבור את הניתוח לאחר גיל שמונה עשרה כאשר הגוף מסיים פחות או יורת את התפתחותו. נוסף על כך חשוב לשמור על מצב בריאותי תקין ולהפסיק לעשן במידה ומעניינים לעבור את הניתוח. לצד הפסקת העישון יש להפסיק ליטול מדללי דם.

את תוצאות ניתוח הקטנת בשלמותו ניתן לראות כחצי שנה עד שנה לאחר הניתוח. לכן, חשוב לבוא עם סבלנות רבה ומודעות למצב. לאחר חצי שנה בדרך כלל חוזרים אל המנתח ל"שיפורים" וחוות דעת. בכל שלב ניתן לקבוע עם הרופא המנתח על מנת לשאול ולהתייעץ.

מילה טובה על ניתוח הקטנת חזה- למרות שלאורך השנים השד צפוי להשתנות עם שינויי משקל ותחת השפעות הורמונליות למיניהן,ניתוח הקטנת חזה הוא אחד מהניתוחים שתוצאותיו נשארות יפות ונשמרות גם לאחר שנים רבות. אך כדי לשמור על תוצאות הניתוח, הכרחי לשמור על משקל גוף יציב ותקין לאורך זמן וללבוש חזיות מתאימות.